Bitter.

När jag vaknade imorse insåg jag att det var iskallt i mitt rum. Jag sträckte mig för att stänga fönstret. Jag tyckte att jag såg stora vita flingor men kunde inte riktigt avgöra ifall det var regn eller snö i mitt nyvakna tillstånd. Eftersom att jag är en sådan SMHI-slyna visste jag att det fanns en chans till snö som jag mer eller mindre vägrat tro på. Men efter att jag en stund suttit och beskådat detta horribla väder insåg jag att SMHI hade rätt. Det snöade imorse. Det ledde till panik och ångest inför att gå ut. Jag ville inte. Men jag insåg att jag var tvungen att gå då jag hade en temadag med texten där jag arbetade tillsammans med någon och skolkandet inte bara skulle drabba mig själv. Så jag gick till slut ut. Det hade slutat regna och nederbörden bestod nu enbart av många stora, vita och kalla snöflingor som föll ner på mina solbruna händer. Det hela kändes bara så fel. Det är inte friskt att det snöar när jag för två dagar sedan solade i bikini... Det är inte friskt. Jag hatar Sverige. Inte nog med det, idag var jag tvungen att sitta kvar i skolan till kvart i fem för att skriva klart en artikel om dagen... och så ska jag tydligen vara på bild i TTELA när jag är som sletnast. Bitterheten!

Känner att jag i alla fall är inne i slutspurten av plugget nu. Med tanke på att jag alltid ligger så mycket efter som jag gör blir min spurt ofta alldeles för lång. Jag har gått från 21 uppgifter till 16 på en vecka, satsar på att ligga runt 13 i slutet av veckan.




Ett mindre bra exempel på min produktivitet de senaste dagarna... Däremot är det en bra förklaring till varför jag ligger efter i skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0