Hitta tillbaka

Sitter och stressar ihjäl mig över morgondagens matteprov. Jag trodde att jag hade koll, så hade jag inte det. 

Igår var det valborg. Jag hatar valborg, onödigaste jävla ursäkten till att få hela Sverige att supa. Men jag hade en ganska trevlig dag i alla fall. Var först i Göteborg och handlade lite kläder och sen tog jag det lugnt och drack några folköl med några vänner. I alla fall bättre än förra valborg då jag låg hemma och var jättesjuk. Har för övrigt kommit fram till att jag inte ska dricka alkohol i annan form än folköl fram till Peace and Love för att jag har kommit fram till att jag för det mesta inte tycker speciellt mycket om att bli full.

Det är svårt att plugga matte när man är trött och har så mycket annat man hellre vill tänka på. Som inte går att låta bli att tänka på. Fantasin skenar iväg. Jag dagdrömmer och sekunder, minuter, timmar går utan att jag märker det. Men det är ju inte så konstigt när livet i mina tankar är behagligare än verkligheten. Det känns som att mitt psyke tagit sommarlov i förtid. Härligt, förutom att jag egentligen måste råplugga fram tills betygssättning. Skiter i matten och kollar på Big Bang Theory nu istället, det får gå som det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0