Jag vill

  • älska livet på festival
  • ha bruna ben
  • ligga under solens varma strålar och påminnas om varför livet är underbart ibland
  • svalka mig med iskall öl
  • ha djupa samtal på bryggor med benen under vattenytan
  • vakna och inte veta vilken dag det är
  • ligga och prata om ingenting från att solen går ner till att den går upp igen
  • slippa stressa
  • längta efter skugga
  • kunna ta dagen lite som den kommer
  • vara spontan
  • slippa bry om västtrafik och låta mina understimulerade ben ta mig dit jag kommer
  • ha roligt med folk vars namn jag kommer glömma innan jag vaknar nästa morgon
  • slippa rutiner
  • lämna hemmet utan att ha en aning om vart jag kommer att hamna eller när jag kommer att vara hemma igen
  • ha en anledning att raka benen
  • sitta på varmt gräs och umgås med de jag tycker om mest
  • känna lukten av solkräm
  • kedjeröka i parker
  • gå på grillfester
  • vara full på min egen briljans
  • inte veta eller ens behöva bry mig om vad klockan är

Ge mig sommarlov. Nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0