It's contagious.

Jag är så trött på allt och alla just nu. Jag har hamnat i en period då jag bara väntar. Jag räknar minuter, timmar, dagar, väntar på att tiden ska gå. Jag väntar på att dagen ska ta slut, på att det ska bli helg, på att det ska bli vår, på att det ska bli sommarlov, på att jag ska bli myndig, på att jag ska få pengar, på att ta studenten, på dig, på att komma härifrån. Jag är negativ till allt för att jag är rädd för att vara lycklig... eftersom att jag vet hur jobbigt det är när lyckan tar slut. 

Det blir bättre när solen kommer tillbaka. När värmen kommer tillbaka.
... Hoppas jag.



Idag sa ett gammalt par till mig att jag var snäll för att jag reste mig upp för dem på bussen. Jag är inte snäll. Det de inte visste var att anledningen till att jag reste mig var för att jag äcklades av tanken att behöva sitta bredvid någon av dem. Kändes bra att de inte visste sanningen. Jag gillar inte människor, jag gillar inte att vara nära människor jag inte känner, jag gillar inte gamla människor. Jag utgår i stort sett alltid från mig själv när jag gör något.

För övrigt fick jag alla rätt på historieprovet jag nämnde tidigare. Skönt att känna att det faktiskt på något jävla vis lönar sig att göra tråkiga saker... Eller tja, jag vet inte riktigt hur det lönar sig. Hade antagligen fått bra slutbetyg även om jag inte pluggat... Och jag kommer nog in på högskolan utan just MVG i Historia A... Så jag vet inte riktigt hur det lönade sig... Men det kändes bra för stunden.

Kommentarer
Postat av: Frida

Cassandra, du har inte läst Catcher in the Rye? Av J.D Salinger?

2011-03-08 @ 17:29:37
URL: http://soulmeetsbody.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0