Hatet.

Nu har jag sommarlov. Typ. Jag ska bara till skolan två gånger till sen är det lov på riktigt. Det har varit sjukt fint väder i veckan och när livet är bra bloggar jag inte så mycket då jag mest använder bloggen till att klaga. Det känns konstigt att det redan är söndag. Tiden har gått hur snabbt som helst. 

Det finns dock tre saker jag hatar med sommaren. 

1. Alla jävla småkryp, myggorna och inte minst... Harkrankarna (som visserligen tillhör samma släkte som myggorna). Jag sitter med ett jättefult myggbett på mitt ben, som gör att jag inte kan sova gör att det kliar för mycket. Det är över 9000 grader i mitt rum men jag vågar knappt öppna fönstret för att jag skulle få panik om det flög in en harkrank. Kommer att dö av värme eller syrebrist.

2. Att solen går upp så tidigt. Jag tycker att det är trevligt att det är ljust när man är ute på kvällen, visst. Men att solen går upp vid fyra förstör min "dygnsrytm" helt otroligt mycket. Jag kan inte sova när det är ljust och jag somnar aldrig innan fyra när jag är ledig. 

3. Fiskmåsarna. Om jag fick utrota en jävla djurart så hade det varit fiskmåsarna. Dem är äckliga, stora, de skiter överallt men inte minst så låter de hela jävla tiden utanför mitt fönster. Jag börjar helt seriöst tro att fiskmåsarna har någon form av konspiration mot mig, för varje gång jag är nära på att somna så börjar de i princip kriga utanför mitt fönster. Det är ungefär hundra stycken som låter så högt de kan och cirkulerar i flera timmar. Det hälper inte ens med öronproppar. Förstå frustrationen!

Alltså är alla tre punkter mer eller mindre sömnrelaterade. Jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0