En liten insikt om längtan och livet.

Dagens insikt: Livet är mycket lättare när det är soligt ute. Idag satt jag på min balkong under solens starka strålar och för första gången på länge insåg jag att det kommer att bli sommar igen, att sommaren inte bara är någon mytologi, legend eller en sjuk dröm. Den finns på riktigt och vi kommer att få uppleva den som småning om. Detta ledde till en ny insikt!

Livet är även mycket lättare när man har någonting att längta efter, när man vet att man inte kommer följa samma mönster varje dag tills man dör. Denna längtan får inte vara för långvarig då det ofta leder till hopplöshet. Exempelvis hade man knappt orkat ta sig igenom skoldagarna ifall vi inte hade haft en helg att se fram emot, hade vi inte haft helg så hade i alla fall jag hoppat av skolan för länge sedan, inte just för helgen i sig utan för att man kan gå runt i skolan och tänka på att skolveckan inte är oändlig. Men ibland räcker inte det, man behöver något utanför det vanliga, som kanske en större social sammankomst? Eller kanske en man? Eller så skapar man helt enkelt sig själv lite spänning i vardagen genom att göra saker man inte brukar, kanske smyger man med det så att man kan känna sig extra busig?

Även negativa händelser kan vara bättre än att det inte händer någonting, visst, det är inte speciellt roligt men det är i alla fall en omväxling. Man får en kick av att sätta sig själv i svåra situationer samtidigt som man får lite perspektiv på sitt tråkiga vardagsliv som kanske inte är så hemskt som man tidigare trott. Dock att ifall den negativa händelsen är för drastisk och har för stor påverkan på livet i helhet kan även det leda till hopplöshet och att man ger upp på livet helt och hållet.



För övrigt var jag inte i skolan denna torsdagen heller och jag lanar hos Angelica denna torsdagen igen. Dålig vana, eller jättebra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0