Sveket III: Ett olimiterat beroendet blir limiterat.

Spotify förstörde precis min kväll. Varför? Jo, för att de kommer den första maj att limitera gratiskonton till att bara kunna spela musik tio timmar i månaden och man kommer bara att kunna spela samma låt fem gånger. Hur ska detta gå? Jag har spotify på konstant när jag är hemma. Jag sover med spotify och jag kan inte leva utan det. Jag lyssnar oftast minst tio timmar per dygn. 

Det här betyder att jag helt enkelt måste skaffa Spotify Unlimited, egentligen är de där 49 kronorna extra i månaden inget större problem. Det största problemet är att jag är så jävla arg på Spotify för att de i princip tvingar mig betala genom att de gjort mig såpass beroende av deras tjänst. Så det går lite emot mina principer att betala till dem. Men jag har inte så mycket till val egentligen då jag inte får ha nedladdad musik på skoldatorn och jag vill inte riskera att förlora den då jag känner på mig att det kommer göras stickprov på just min dator då jag hade en ganska negativ attityd till kontraktet för den.

Källa: http://www.spotify.com/se/blog/archives/2011/04/14/upcoming-changes-to-spotify-free-open/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0