Let me...

Jag har tänkt på en sak ett tag nu. Varför är det mer accepterat att säga "Fan vad smal du är, du borde verkligen äta mer" än att säga "Du är fet, du borde fan banta"? Båda fraserna syftar ju på att personen som säger det tycker att individen man kommenterar har en kropp som inte ser hälsosam ut och/eller en kropp personen inte tycker ser bra ut. Personen föreslår en förändring i en individs matvanor och ibland livsstil. Varför är det så synd om tjocka människor men det är okej kommentera smala människors kroppar hur som helst? Jag tycker att det antingen ska vara accepterat att säga vad man vill om båda eller ingen. Jag röstar för båda. 

Skulle kunna skriva jättelångt om varför det ena är mer accepterat än det andra, men jag orkar inte nu. Kanske kommer någon annan gång...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0