Järnmalmen från Kiruna.





Låhl, önskar att jag kunde ta cred för bilderna men har ingen aning om vilka som gjort de.

Aya, var på överby förut, blev lite deprimerad för att jag inte har pengar. Kom hem, kollade på idol, det var inte speciellt kul eftersom att juryn inte är lika elak längre och det var inte så många som var roligt dåliga. Bläh. Nu hade jag tänkt att vara lite duktig och plugga eller någonting... Bara för att jag måste. 

Angående valet 2010 så bryr jag mig faktiskt nästan inte alls om vilka som vinner, jag hatar alla partier, fast det är ju självklart till min fördel ifall de rödgröna vinner då jag inte har jobb och inte är fett rik, såatteh. Hade kanske inte hatar Sossarna ifall det inte hade varit för Mona Sahlin...
Men jag har en fin liten lista på vilka partier (av de större och mer aktuella partierna då) jag hatar/stör mig mest på. Börjar nedifrån. 

SD, kristdemokraterna, feministiskt initiativ.

5. Moderaterna - Mest för att det kommer drabba mig ekonomiskt sedan när jag ska studera på högskola och inte har tid för att jobba och så... Och för Reinfeldts reklam på spotify, samt att de är lite för konservativa för min smak...

4. Piratpartiet - Egentligen är det inget fel med deras åsikt, skitbra åsikt, bara att de endast har en åsikt... De driver inga andra frågor alls, dessutom är chansen att de kommer att kunna göra piratkopiering samt avskaffa FRA och IPRED oerhört liten. Så det är nästan helt onödigt att de finns. Det finns viktigare frågor att ta upp och bry sig om än deras. 

3. Sverigedemokraterna - Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle sätta SD eller FI här, men, men. Varför jag ogillar Sverigedemokraterna behöver jag förhoppningsvis inte ens förklara, inte för att de kommer ha tillräckligt med stor plats i riksdagen även om de kommer in för att förändra någonting, men ändå. De har dubbelmoral, de har idiotiska åsikter på vissa punkter. Invandring gynnar faktiskt Sveriges ekonomi samt får vårat samhälle att utvecklas, även om man inte borde ta in lika mycket invandrare som vi gör idag så skulle det enligt mig vara fel att stänga ute alla, eller som de mer eller mindre vill, alla muslimer. Men samtidigt måste jag erkänna att jag är imponerad av de, de är grymt bra på att manipulera och Jimmy Åkesson är en grymt bra talare även om det han säger ibland är helt åt helvete.

2. Feministiskt Initiativ - För det första så hatar jag Gudrun Schyman, verkligen. Kärring som tycker att det är okej att bara elda upp 100.000kr bara för att få fram en poäng, även om det var pengar skänkta från privatpersoner så visar det fortfarande tecken på idioti. Dessutom står feminism för jämställdhet mellan kvinnor och män, inte för att främja enbart kvinnors position i samhället. Kollar man igenom deras valmanifest så står det bara om kvinnorna trots att män ligger värre till än oss kvinnor på vissa punkter. De får det även att låta som att det bara är kvinnor som blir utsatta för oprovocerat våld och våldtäkter och som att det bara är kvinnorna i u-länderna som behöver hjälp. Skulle kunna skriva så mycket men jag orkar inte. Blir bara så trött. 

1. Kristdemokraterna - Ärligt? Jag trodde att vi kommit längre i Sverige än att vi ska grunda vår politik på någonting bättre än en religion, speciellt nu när vi numera är ett mångkulturellt land där det är ytterst få som nu för tiden är kristna "på riktigt" dvs. de som faktiskt tror på religionen och inte bara är medlemmar i svenska kyrkan och firar jul. Tänker inte ens börja skriva om hur motsägelsefullt hela skiten är, visst kan låta jättebra när man läser en flyer "för ett mänskligare Sverige" men ärligt talat... Nej. 

Hade kunnat skriva så mycket mer om alla partier och lite mer specifikt men jag orkar helt enkelt inte, jag är för trött och ingen skulle orka läsa ändå. Haha.

HAHAH, bästa partiet ever, nu vet jag vad jag ska rösta på i nästa val... Eller vah? Jag är ju rädd för hundar... Jag hatar hundar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0