Mördande kyla.

Jag är rädd för vädret. Ifall det fortsätter som det är nu så kommer jag att vägra gå ut, man kommer inte ens kunna gå ut. Nog för att förra vintern var extrem men jag tror aldrig jag sett det snöa såhär sjukt mycket på så kort tid. Jag slutar aldrig frysa. Trottoarkanterna har förvandlats till små fällor, plogade vägar till skridskobanor, trappor är numera små backar, snön hänger ner från taken och bara väntar på att få attackera, bussarna har inte längre några tider utan man har tur ifall den kommer alls (eller en halvtimme efter utsatt tid), parkeringar har förlorat sina funktioner och arbetar nu istället för att stänga inne bilar genom små hårda, hala murar med syfte att agera som aggressiva blockader. Jag blir arg. Vill inte vara här, detta ska tydligen bara vara början. Tänker emigrera. Vem är med mig? Vi plundrar en bank när vädret är som värst! (...Om vi orkar vänta den tiden)

Frida. Jag har svaret till den värsta frågan! Det är snö... Helt klart!
Frågan uppstod visserligen innan dessa omständigheter och då var svaret oklart, men nu känns den som en av de lättaste frågorna någonsin.



Såg för övrigt precis Harry Potter! Den var betydligt bättre än de andra filmerna, men tror inte att jag någonsin kommer att se en seriös film på bio igen, har glömt hur svårt jag har för att inte skratta när man absolut inte får skratta. Som under jätteseriösa scener när det är helt tyst i salongen. Eller under hela filmen, haha. Aja, den var bra i alla fall. Fast Daniel Radcliffe har blivit fulare än vad jag trodde var möjligt, Rupert Grint också för den delen, Emma Watson ser så missanpassad när hon springer runt med dem. Dessutom har jag kommit på att jag inte ens tycker om Harrys karaktär, blir sjukt irriterad på att han ska bry sig om allt mer än vad som är mänskligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0