...

Jag gillar att gnälla. Speciellt på bloggen. Så frustrerad och trött på allt som jag varit idag har jag nog inte varit på länge. Sov ingenting i natt, blir ganska lättirriterad då.

Förstår mig inte riktigt på mina läsare, jag skriver ju inte direkt någonting intressant, alls. Ändå, så läser folk, eller kollar, whatever. Jag har aldrig läst min blogg ifall jag varit någon annan. 

I alla fall ska jag tydligen vara i skolan i tolv timmar imorgon, ska tydligen guida 95orna på öppet hus. Inte en chans. Tänker gå dit, hämta närvaro, dricka kaffe, kolla på esteterna och sedan åka hem. Jag har ju prov i naturkunskap på onsdag morgon. 

Jag minns det som det var igår, när jag var på öppet hus på måg. Jag visste att jag inte ville börja där, det var jobbigt folk, det var stort, det var äckligt, det var skabbigt, det var en kommunalskola, det var i Trollhättan. Jag lovade mig själv att måg skulle vara den sista skolan jag började på... Så bra gick det med det! Yey...

Skolan såg så annorlunda ut första gången jag såg den, speciellt i media, allt såg större ut, mysigare ut. Jag kommer ihåg den dagen... Jag skämde ut mig, det var jobbigt. Allt folk som jag redan inte tyckte om, det var jobbigare. Jag gick runt i lokalerna och tänkte på hur jag aldrig skulle kunna se det som min skola. Det kändes inte rätt. Det gör det fortfarande inte, verkligen inte, och nu ska jag tydligen uppmuntra 95or till att börja där, det känns fel. Jättefel. Delvis för att jag inte vill ha en massa yngre människor på skolan, delvis för att det nästan är synd om dem.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vet inte heller, det är väl en vanesak antar jag! Och oroa dig inte, jag uppmuntrade 95orna som kom till lilla fugis att inte börja på måg heller "Alltså, även om ni inte tänker börja här, gör er själva en tjänst, sök inte ens till måg, tro mig!" You are welcome! :)

2010-11-15 @ 23:46:02
URL: http://soulmeetsbody.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0