OBSCURE

Höh, somnade när jag kom hem ifrån skolan. Vaknade efter tre timmar, det kändes jättekonstigt, det kändes som att jag sovit i ett dygn eller något. Jag hade drömt sjukt mycket, som att jag drömt en hel livstid. Självklart hann inte allt jag drömt hamna i något annat än mitt lilla korttidsminne såatteh, men den extremt konstiga känslan när jag vaknade har jag kvar.
Ifall man kan drömma så sjukt mycket på så kort tid, hur vet vi då att vi inte drömmer just nu?
Eftersom att ingen vet hur hjärnan arbetar när vi sover är det möjligt att vi bearbetar tid på ett annat sätt då än när vi är vakna, därmed hinner vi drömma så mycket när vi sover. Eftersom att det egentligen inte finns någon större tidsbegränsning. Vi har hög hjärnaktivitet, högre än vad vi för det mesta har när vi kollar på tv. Så tja.

En annan grej! Det här med att resa i tiden, det är möjligt i teorin då ifall vi skulle färdas i x antal gånger snabbare än i ljusets hastighet så skulle vi färdas bakåt i tiden. Dock har vi inte möjlighet till detta, det skulle krävas material och bränsle som vad vi vet inte existerar, människokroppen skulle aldrig klara en sådan färd utan att vara riktigt isolerade för att inte lösas upp.

Det är intressant det här, tiden. En illusion skapad för att våra hjärnor ska kunna uppfatta och bearbeta händelser på ett hälsosamt sätt. Det finns så mycket vi inte vet, för att människohjärnan inte kan tänka tillräckligt djupt, komplicerat, för att vi ska förstå. Men det är inte meningen att vi ska förstå, så det är bäst att låta det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0