Konsten att inte snora ner en buss.



Jag hatar människor. Något jag hatar mest av allt är att åka buss. Speciellt på vintern, när alla åker och majoriteten är sjuka och äckliga. Jag sätter mig själv i sjukkategorin men inte fan är jag lika äcklig med det som många andra. Jag sitter exempelvis inte och andas så högt och äckligt att medpassagerarna ryser, jag varken hostar eller nyser på andra människor, utan jag håller alltid för munnen. Något jag verkligen inte gör är att snyta ut något som ser ut som flera liter av äckligt blodfläckat grönt snor i en näsduk som jag därefter slänger på bussens golv... Till skillnad från vissa andra. Jag sitter med benen och väskan på sätet bredvid mig medan jag försöker andas så lite som möjligt med näsan nerborrad i min halsduk och önskar att jag kunde mörda med blicken. Är det så konstigt att jag inte vill bli sjukare än vad jag redan är bara för att jag tar bussen? Det värsta är ju att det är äldre människor som verkar vara de som är äckligast, ni vet de där som klagar på ungdomars bussvett, de där som är väldigt noga med att vi håller för munnen när vi nyser bland andra. Det är ju de som klagar mest, de som är vidrigast. Sedan blir de arga om jag inte erbjuder dem en plats.

Aja, nu ska jag sluta klaga. Nu ska jag njuta av att ha slutat tidigt. (Fast egentligen ska jag brygga lite kaffe och ångra att jag gick till skolan över huvud taget).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0