Illusion of joy.

Ibland önskar jag att jag från födseln hade blivit hjärntvättad till att tro att jag var den lyckligaste människan på jorden, den med bäst förutsättningar av alla. Att mitt liv var det bästa. Då hade jag ju naturligtvis haft en positiv inställning till allt som hände och uppskattat allt lite mer. Detta skulle aldrig fungera ifall jag inte hade varit grovt isolerad och skulle inte fungera i praktiken ifall man levde fritt i Sverige... Och så isolerad skulle jag inte vilja vara att jag aldrig fick ha ett ärligt samtal med någon... Men i teorin låter det ganska trevligt.

Skulle vara intressant att göra ett sådant experiment faktiskt, kanske lite ohumant, men ändå. Att föda upp någon under hemska omständigheter men att intala den att ingen har det bättre utan att den personen har det bästa livet av alla. Lite som nordkoreanerna och deras land, bara att man tar en specifik individ och dess liv istället för miljontals människor och ett land. Spännande. 

Lite nattfilosofi bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0