2010

Haha, sådana här listor är så sjukt lama, men jag känner att eftersom att jag laddat upp det i slutet av varje december sedan bloggen startade så får jag väl göra det nu med. Haha. 

Detta har jag hunnit med 2010

[x] du har pussat någon av motsatt kön i samma ålder
[x] du har fått nya kompisar
[x] du har varit i ett annat land än Sverige
[x] du har älskat någon så pass mycket att du skulle kunna göra allt för den personen
[x] du har varit ledsen
[x] du har velat dö  
[x] du har varit glad
[ ] du har blivit kär
[x] du har pussat någon av samma kön
[x] lyssnat på samma låt en hel dag
[x] du har känt dig sviken
[x] du har känt som att ingen har sett dig
[ ] du har suttit vid datorn mer än du brukar
[
] du har rappat  
[x] du har skrivit en låt
[x] du har kännt hat
[x] du har kännt som om någon tagit dig för givet
[x] du har varit i slagsmål
[x] du har varit "sjuk"
[x] du har dansat 
[x] du har bråkat med dina föräldrar
[x] någon har sagt att du är snygg
[x] du har bråkat med din älsklingen utav alla iaf (Aldrig riktigt förstått den här, men jag tolkar det som ifall man har bråkat med den man älskar mest)
[x] du har strulat med en av samma kön
[x] du har varit så uppjagad att du gjort misstag 
[x] du har gråtit för något som hänt i ditt liv
[ ] du har lekt för mycket med bilddagboken 
[x] du har saknat en av motsatt kön så mycket att du har gråtit
[x] nån har sagt till dej i "real life" att personen gillar dej
[x] du har slagit någon
[x] du har kallat någon hora/slampa
[x] du har pissat utomhus
[x] du har däckat
[x] du har spytt
[ ] du har knarkat
[x] nån har sagt att han/hon vill knulla med dej 
[x] du har druckit alkohol
[ ] du har vart inne i en porraffär 
[x] du har sovit i motsatta könets säng med personen
[x] en främling har raggat upp dej (försökt i alla fall...)
[ ] du har sovit borta och dina föräldrar har letat efter dej
[x] du har rökt
[ ] du har rymt hemifrån
[ ] du har bakat
[x] du har sovit utomhus 
[x] du har åkt bil med fyllon
[ ] du har varit/är kär

[X] du har saknat någon
[x] du har badat i havet
[x] du har solat utomhus
[ ] du har solat i solarium
[x] du har snackat i telefon mer än 2 timmar
[x] du har gråtit över någon du inte kunnat få
[x] du har fått blommor av någon från motsatta könet
[x] du har gett någon blommor
[ ] du har sett en död människa
[x] du har varit på sjukhus


Lite(?) bilder jag tagit från facebook, cred till alla fotografer och blablabla:



















Detta året har troligtvis varit det sämsta men även nästan det bästa i mitt liv. Det har hänt så sjukt mycket jobbiga saker men även bra saker. Det är ett år jag kommer att minnas.

Året jag hatade mitt liv,
året jag var på Emmabodafestivalen,
året jag träffade så sjukt mycket bra folk som jag tror att jag lär vara vän med ett bra tag till,
året jag varit spontan,
året då jag mognade en del (även om det kanske inte alltid märks utåt), 
året jag varit i kontakt med folk som man inte bör vara i kontakt med,
året jag förlorade en speciell vän,
året jag blev så skoltrött att jag var nära på att hoppa av,
året jag inte brydde mig,
året jag blev sjuk igen,
året jag fick en massa sjuka uppenbarelser som har förändrat min syn på allt,
året där det hänt en massa sjuka saker som jag inte ska ta upp här

Året har varit... Brutalt... Jag kommer inte på något bättre ord att beskriva det med. Det har funnits tillfället då jag varit fullständigt apatisk för att mitt liv bara fallit isär, men det har funnits en hel del riktigt underbara stunder som jag inte skulle vilja byta bort mot någonting alls. Jag har druckit lite för mycket alkohol och kaffe, samt brukat för mycket nikotin, jag har sovit för lite... Men så är det ju faktiskt nästan varje år.

Dock tror jag inte att detta året slår 2008, då jag var ung, dum och omogen. Men det var kanske det bästa jag varit med om. Jag sket i allt och gjorde som jag ville och det är precis så det ska vara när man är 14 år ung. Hade det som inträffat det året hänt nu så hade jag tyckt att det var ren pain. Just för att jag har mognat. Det känns inte sådär jättebra. Men det funkar.

Kommentarer
Postat av: Randy

Tur att du inte har bakat i alla fall.

2011-01-01 @ 23:15:26
URL: http://randy.blogg.se/
Postat av: cornelia

pussåsnusk

2011-01-04 @ 14:19:26
URL: http://blackballoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0