Tjock

Oj... Vet inte riktigt när eller hur klockan blev såhär mycket, men det gör inte riktigt någonting... För att jag ska sova så länge jag kan, tänkte vakna vid fem eller någonting så att jag kan ju vara vaken ett tag till. Varför ska jag göra det då? Jo, för att det finns inte en jävla chans att jag kommer somna imorgon natt då det är skola dagen efter, även om jag börjar vid elva. Så jag kan lika gärna somna och vakna sent så att det blir lite lättare att vara vaken i skolan.



Lustigt nog har jag många vänner som käkar på t ex donken eller liknande ofta som är smalare än folk som jag vet inte gör det. Hade bara varit fint ifall inga tjocka människor åt "tjockismat", så hade vår värld varit lite finare. Då jag som många vet har någon form av fettfobi... Som de jag såg på outsiders en gång. Haha.

Nu menar jag inte att alla måste vara smala (även om det skulle vara trevligt), eller att jag ogillar folk som inte är jättesmala. Utan att jag verkligen inte förstår varför tjocka människor låter sig själva vara tjocka. Man kan alltid gå ner i vikt, jag har aldrig förstått varför riktigt tjocka människor låter sig själva bli ännu tjockare. Det är en stor brist på karaktär, då det inte känns som att speciellt många av de som är väldigt överviktiga vill vara det. (Jag är medveten om att det finns undantag). 

Det finns ju människor som är så feta att de inte ens kan gå. Hur tänkte de? När gav de upp? Märkte de inte att det började gå lite för långt? Känner de inte sig förnedrade när de inte ens kan gå på toaletten själva? Jag är självklart medveten om att vissa personer har jättesvårt för att gå ner i vikt och det finns sjukdomar osv. Men... Men... Nej. Det känns bara fel att vissa inte ens försöker, eller inte försöker tillräckligt. 




Nu menar jag självklart inte att jag vill att alla ska se ut som på bilden till vänster då jag förstår att hälsomässigt inte skulle fungera för majoriteten av Sveriges befolkning även om jag personligen tycker att det är grymt snyggt.

Rörigt inlägg. Men klockan är faktiskt snart sex på morgonen.

Kommentarer
Postat av: ~~

Det är inte bra för kroppen, men det är dock väldigt snyggt!

2010-08-30 @ 22:09:02
URL: http://idaglimne.blogg.se/
Postat av: Anonym

(den som är ..(typ anorektisk asså)

2010-08-30 @ 22:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0