I can smell the gasoline.

Skola om fyra och en halv timme. Känns ju jävligt bra... Eller inte. Vill inte tillbaka till måg. Tvingas vistas bland allt jävla äckelfolk i äckellokaler. Vill inte behöva ta den jävla äckelbussen varje morgon, eller vara så jävla äckeltrött att jag vill gråta hela jävla äckeltiden. Vill inte sitta i den jävla äckelmatsalen med äckligt jävla vatten. Vill inte gå på äckellektioner. Vill inte ha äckelmedia. Vill inte gå och köpa sex koppar äckelkaffe varje jävla äckelvardag för att hålla mig vaken. Vill inte ruttna i en jävla äckelskola. Jag vill leva. Jag kan ju alltid hoppas på att min inställning till skolan ändras i år, att det faktiskt är lite bättre i år än förra året då jag var nära på att hoppa av flera gånger för att jag helt enkelt vantrivdes. Jag ska försöka se lite bättre på saker, försöka fokusera på det bra. I år ska jag även göra alla uppgifter när jag får de så att jag slipper sitta där sista veckorna med hundratals jävla uppgifter och bara hinna göra hälften. Jag tänker försöka orka få de betyg jag har potential till att få. Nu får jag i alla fall läsa typ naturkunskap och psykologi. Jag slipper extremt understimulerande ämnen så som Matte A, Engelska A och datorkunskap som bara kändes som en extrem slöseri med tid... och jag har inga större håltimmar. Så lite bättre blir det förhoppningsvis i år.

Fine, jag går med på att det är trevligt att lära mig saker och så vidare, jag vill verkligen ha en framtid. Dessutom älskar jag mina kompisar i klassen, men de träffar jag ju nästan varje dag i alla fall. Det är äckliga utlärningsmetoder, tråkiga äckeluppgifter, äckelaktiviteter och så vidare. Orkar inte.

Nu ska jag sluta gnälla. Jag är trött och hungrig. Nu ska jag röka och dricka mer kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0