Dancing to bears with lazer eyes in the rain and shit.



^ HAHA, Varför?! HAHAH.

Orkade för första gången idag platta mitt hår ordentligt, och det höll sig faktiskt relativt rakt till det började SPÖREGNA. Haha, var i alla fall i Göteborg och såg Teddybears, sjukt roligt faktiskt... Ingenting jag lyssnar på, men man kan ha roligt på precis varje konsert ifall man har ett bra humör och det är en bra publik... och ifall ett band lyckas få mig att ha roligt i konstant spöregn så är det ett jävla bra framträdande. Efteråt kändes det inte alls lika party att vara genomblöt och kall, men det var värt det. Fast just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli frisk då min kropp fortfarande inte återhämtat sig efter Emmaboda.

Under konserten finner jag mig ganska plötsligt bredvid en äldre, överviktig man, eftersom att jag har svårt för både överviktiga och äldre människor så flyttar jag lite på mig för att märka att han står och råstirrar på mig och ler under en ganska lång period. Jag fortsätter dansa som ingenting med mina vänner och undviker så gott det går att möta hans blick. Efter en stund säger han någonting till mig och håller fram sin mobil med kamerafunktionen aktiverad, efter en liten stund förstod jag att han ville att jag skulle fotografera honom (eller mig själv?), vilket jag inte gjorde. Han småskrattar lite, jag vänder mig om och vi båda fortsätter dansa lite. Han kommer närmare och det börjar kännas lite smått jobbigt, jag flyttar på mig så att han inte står allt för nära och försöker låtsas som ingenting, men han slutar inte glo. Han dansar mot mig och jag byter plats hela tiden. Till sist märker han att jag inte alls var intresserad, speciellt inte på det sättet han önskade. Han börjar istället dansa bakom en annan tjej och juckar i luften mot henne och det är tydligt att han har stånd. Det hela kändes bara så skabbigt. Hade han varit 20 år och full hade det nästan känts normalt, men det där var bara äckligt. Att gå på en konsert för att komma nära unga tjejer och han betedde sig verkligen som att han trodde att han skulle få ligga med någon som var 40 år yngre än han själv. Jag förstår inte hur han själv inte kan tycka att det var pinsamt. 
Fruktar dock den dagen då jag kommer vara i den åldern (om det nu händer så som jag lever), då man är för gammal för att ha roligt.


Från en sak till en annan så var bussen hem en riktig partybuss, lite allsång, lite lukt av avföring, lite fulla människor, lite skratt och lite skrik. Kändes nästan som festival, förutom att jag själv var spiknykter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0