Jaget, detet och överjaget.

Det har blivit rätt så tunnt med blogginlägg på sista tiden känner jag. Men jag har helt enkelt inte tid, det finns alltid saker som måste göras och jag stressar ihjäl mig.

Natten var extremt jobbig, då jag först hade mindre problem med att somna, men senare vaknade jag minst en gång varje halvtimme av panik i tron om att ha försovit mig och att klockan var sent på eftermiddagen, men när klockan i själva verket var någon gång mellan 02.00-06.30. Varje gång jag vaknade satte jag mig hastigt upp, tände lampan och kollade på klockan.  Detta berodde dels på att jag trodde mig höra väckarklockan hela tiden, det var ljust i rummet men mest för att jag drömde något extremt mycket mellan varje gång jag vaknade, jag trodde inte att det var möjligt att ha sovit under en så kort period och drömma så mycket, speciellt eftersom jag i stort sett aldrig drömmer.
  Nu senare slår det mig varför jag är så jävla trött, jag gick igenom hela natten under REM-sömn, dvs. det sömnstadiet man drömmer i, som även är ett av de stadierna man sover lättast i, alltså blir man inte speciellt utvilad alls efter en natt spenderad i detta sömnstatie.  Kul? Nej...

Det är meningen att vi ska flytta imorgon också, men det kanske blir framskutet ett par dagar pga. att vi inte kommit tillräckligt långt med flyttet för att det ska kunna slutföras imorgon. Känns lite halvjobbigt, men skitsam.


The id is responsible for our basic drives such as food, water, sex, and basic impulses. It is amoral and egocentric, ruled by the pleasure-pain principle; it is without a sense of time, completely illogical, primarily sexual, infantile in its emotional development, and will not take "no" for an answer. It is regarded as the reservoir of the libido or "instinctive drive to create".
...Intresting...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0