Långt inlägg - Metal-fucking-town.

LMDFÖAEJRWÖORWOE
FUCKING AMAZING, versaler is very needed yes. Dessa två dagar har varit så underbara att det inte är sant!
FAAAN, vad jag älskar dir en grey, gah!

Men i alla fall, kortfattade beskrivningar om hur de båda dagarna såg ut:
Jag tog mig under fredagen till 10-tåget efter bara två timmars sömn, tog mig till själva festivalen osv.
Tappade all min cigg runt tre på dagen, var lite sur över det men gick runt och tiggde resten av dagen, haha, folk är faktiskt riktigt snälla när det gäller sådant.

Jesper och jag höll oss ganska mycket framme vid scenerna efter slipknot hade vi inte suttit ner på.. uhm, över fyra timmar, är i alla fall glad för att Jesper lyckades skydda mig ifrån de värsta slagen och att få luft. När disturbed spelade på scenen bredvid slipknots (där vi stod) var det hur trångt som helst och man fick ingen luft, där stod vi i över en timme, men som tur är fanns den en snäll snubbe som lyfte upp mig och så att jag kunde sitta på hans ena axel och på en av Jespers axlar så att jag skulle kunna få lite luft och se Disturbed!
De vi mainly såg, dvs. röjde till var CoB, trivium, Volbeat och självklart... The mighty slipknot!
Holy fuck, blev inkastad i moshpitar, slogs, hoppade, skrek och var allmänt galen. Lätt bästa publikupplevelsen jag haft, slipknot vet verkligen hur man ska få igång publiken.

När jag kom hem hade jag ont överallt, duschade, satte väckarklockan på 9.00 och somnade.
Efter ca. 6 timmars sömn vaknade jag igen, gjorde mig iordning och gick till tåget... Som inte alls var ett tåg utan en ersättningsbuss.
Var vid festivalen runt 14.00, vi chillade, käkade osv.
Vi gick för att kolla på August burns red (sjukt bra band!), men det var hur jävla varmt som helst och vi gick ut ur close-up tältet ganska så snabbt faktiskt. Sedan såg vi även Bring me the horizon och kollade lite smått på All that remains. Därefter var det dags för Girugamesh! Älskar dom så jävla mycket, men vi kunde inte se hela för att vi skulle ha bra platser till diru, men det var sjukt, fick se Crazy-flag, fan vad underbart.
Helt plötsligt var den en tjej som hade blivit mosad och började skrika att alla skulle sluta mosha för att vi dödade folk och att vi var mördare, hahah sjukt. Okej om man inte klarar en konsert och måste ut, men ifall man skriker att alla som moshar dödar folk hör man fan inte hemma på Metaltown.

Iaf, platserna vi hade på Dir en grey var underbara, stod vid staketet dit vi hade sprungit direkt efter mustasch spelat färdigt, perfekt förutom att jag hade en fet jävla horko bredvid mig ett bra tag, slog henne av ren irritation, men det enda som hände var väl att jag drunknade i hennes fett.
I alla fall var Dir en Greys framträdande helt underbart, röjde inte ens för att jag kunde inte slita mina ögon ifrån scenen(en och annan hade ju perfekt view (A) ), främst Kyo då (som btw hade stånd! hihih)... Inte för att låta "fangirlish" men fyfan vad snygg han är, och han sjunger som en gud. Åhh, önskar bara att dom hade spelat Clever Sleazoid och lite fler låtar ifrån de äldre skivorna. Men fick höra The Final och Agiated Screams of Maggots live i alla fall plus en massa andra jävligt underbara låtar. Det var helt amazing! Bästa konserten jag varit på, mh.

Så fort Diru var klara sprang vi till Manson, men splittrades ganska snart efter att han börjat, fick dock med mig Angelica men efter inte allt för lång tid började hon må dåligt, så att jag fortsatte frammåt och hade allmänt kul. Hamnade skitlångt fram och det var inte ens så trångt som det skulle kunna vara eftersom det var många som gått därifrån, helt underbart.
Han körde dock lite för många låtar ifrån sitt nya album, hade gärna velat höra New shit och Heart-shaped glasses, men fick i alla fall höra bland annat Sweet dreams, If I was your vampire och the beautiful people.

Tack till: Jesper, Angelica, Felicia, Emilie, random-nice-guy-with-shoulder, random-creepy-guy-with-shoulders, weird-guy, tanten i rött, alla som bjöd på cigg och till alla fucking andra som gjorde MT lite bättre.

Inte så mycket tack till, fat cow, the-person-who-took-my-cigarettes, random-guy-somförsökteknäppauppminbh, failsomjuckadeliteförlängemotminröv plus några till - dö!

Kommentarer
Postat av: Linus

Om jag väl orkade läsa allt :(

2009-06-28 @ 16:15:16
URL: http://linustoftas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0